Co-opetition as opposed to competition:
We need to do more as a group to start linking to our “competitors” as
well as bloggers from outside our online and physical neighborhoods.
One way to do this by subscribing to RSS feeds. I subscribe to
Technorati and del.icio.us tag feeds for the topics I want to follow.
This helps me find lots of cool stuff from blogs I don’t normally read,
often from outside the US. Let’s do more to help each other rather than
focusing on who’s “in the lead.” We shouldn’t criticize the MSM for not
linking to us, but rather play our A game in how we link to each other.
via Micro Persuasion
Technorati Tags: co-opetition, link 2.0
4 Comments
50hz
Warum Competitors in “” setzen? Ich habe das Gefühl das Dave Weinbergers ‘… and 10.: Link, Link, Link..’ auch vielen Unternehmen gut zu Gesicht stünde.
“Wir können vieles gut, aber einiges könnnen unsere Mitbewerber besser. Lieber Kunde, entscheide selbst!” Oder noch besser: “Lieber Kunde! Ermuntere uns zur Koopration.”
Sebastian
Ja eben. Man sagt Competitor. Rubel meint mE aber, dass Competitor nicht mehr so rigoros als Kriegsgegner verstanden werden sollte, mit dem man keinen Kontakt pflegt. Sondern diese Fronten aufweicht.
50hz
Meint er nicht eher andere Blogger?
Sebastian
Ich denke beides. Auch weil (er ja auch), Blogger immer häufiger auch für Unternehmen sprechen. Die Nachricht bleibt aber die selbe.